Fobi

Jaaa, jag skrev ju för några veckor sedan att jag hade en fobi, emetofobi. Ni vet bloggaren Keela? Hon har samma! Hon har skrivit många gånger om detta, och idag gjorde hon det igen. Ifall ni är intresserade av att läsa så kan ni göra det här
 
Jag tror faktiskt inte att folk inser hur allvarligt det här är, och det får en att känns sig både störd i huvudet och får en att må faktiskt psykiskt dåligt. Denna fobi har gjort så att jag är så himla tillbakadragen, det finns saker jag så jättegärna skulle vilja göra, men mitt inre säger nej så då blir det att jag stannar hemma. Den här fobin har förstört en del av mitt liv faktiskt, och jag överdriver inte. 
Jag blir så irriterad när folk ser typ en spindel, och säger att dom har fobi för spindlar. För oftast är det inte så, dom gillar dom bara inte men det är inte en fobi. 
 
I min ålder, typ mellan 15-17 kanske, visst man får inte dricka alkohol men jag tror seriöst att 99% av oss har gjort det, det är ingen big deal direkt. Alla gillar ju att va på party liksom, t.o.m jag. Men jag kan inte även fast jag vill... Jag är så otroligt rädd att nånting ska hända, om kanske jag eller någon annan dricker för mycket. 
Eller när folk faktiskt retas för min fobi, det är inte kul. Jag får ångest, jag vill bara börja gråta och jag kan t.o.m få en panikattack. 
Kommunen håller även på att fixa jobb till mig, och det är ju nästan självklart att jag kommer få jobba med småungar, vet ni hur svårt det är för mig? Jag kan nästan inte jobba med barn.
Kan även inte gå ut på året då det är "magsjukeperiod" och om någon t.o.m spyr så kan jag inte gå ut på max en vecka. Jag blir totalt isolerad. 
 
Jag önskar inte ens min värsta fiende en fobi. Det är en av de hemskaste sakerna som finns. 


Anonym

åh ja! när folk säger att dem har fobi för småsaker blir jag också grymt irriterad. Dom förstår inte vad fobi verkligen är. Det gjorde jag visserligen inte heller, men nu när jag själv fått det och får ångest osv, så förstår jag vad ordet "fobi" innebär. Det är ju liksom inget man är lite rädd för.

2013-04-05 @ 19:23:39
Julia

Åhhh, det låter helt sjukt hemskt! :( Okej det här är lite komiskt kanske (för du skrev liksom om det lol...), jag har araknofobi! På riktigt alltså, hehe. (Och en till, men det behöver jag inte ta upp...) känner mig bara jobbig HAHA

2013-04-05 @ 23:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: