Att flytta hemifrån

Att flytta hemifrån är inte lätt, speciellt när man är 17 år och aldrig har vart med om en flytt som man minns. Nu när jag tänker efter så är det helt jäkla sjukt att jag har flyttat hemifrån för att klara av att gå till skolan som en normal person. Att jag ska kunna klara min gymnasieutbildning för att senare klara av arbetslivet. Jag har alltså på ett sätt gett upp allt jag har hemma hos mina föräldrar för att klara mig i framtiden. Jag växer upp allt för fort. Det får mig att må dåligt på ett sätt. 
 
Men om man tänker tvärt om, jag är så otroligt lyckligt lottad. Att fått flytta hemifrån vid 17års åldern gör mig som sagt ledsen, men också sååå glad. Jag är lyckligt lottad att jag får chansen att faktiskt flytta hemifrån och har otroligt bra föräldrar som stöttar mig i detta och bidrar med både pengar och kärlek. Jag är lycklig lottad att jag fick ett förstahandskontrakt så pass nära Stockholm som jag fick. Att jag bor i ett bra område i en fin, men liten lägenhet. Men jag behöver inte större. Absolut inte. 
 
Jag vet att ni vill se den, och det ska ni. Självklart! Men först vill jag fixa till allt. Jag har inte ens en riktig säng ännu. Jag sover fortfarande på madrasser (sover som en prinsessa), Men ska försöka fixa säng nu i mellandagarna. Sen vill jag även få upp min hathylla på väggen, den står fortfarande på golvet som ni kanske sett på några bilder haha. Sen ska jag även köpa massa fina dekorationer och sen, sen ska ni få en house(room) tour!! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: