Q&A

sjuk fina bilder! undrar om du skulle kunna göra ett inlägg där du berättar lite om vilken du kamera och kamerautrustning du har, skulle bli en stor tjänst :D
Vet inte riktigt vad jag ska säga... Jag har en kamera och that's it haha! Nikon 1 J2. 
 
Hej, kan inte du göra ett inlägg eller bara kommentera om din skola Drottning Blanka. Skulle vilja veta mer om den? Exempelvis vad ni har för datorer och hur mycket pengar det finns på matkortet?
Kommer inte göra ett helt inlägg om själva skolan men kan svara på lite frågor här iallafall. Tycker skolan är väldigt bra, den ligger i ett lägenhethus på högbergsgatan (alltså ca 3 min från både tunnelbanestationen mariatoget och Södra Station) och vi är ca 95 elever om jag inte missminner mig. Nästa år kommer dom också ta in runt 95 elever så intagningspoängen kommer bli betydligt högre har vår rektor sagt till oss. Vi har inriktningarna ekonomi - mäklare (vilket jag går) ekonomi - juridik, estet - modedesign, beteendevetenskap - kriminologi och vård och omsorg - räddningstjänst. Tycker de allra flesta lärare är bra, men självklart finns det ju några man tycker mer om och några man tycker mindre om. Alla klasser går ganska långa dagar, oftast mellan 15.30-16.00 varje dag. Tycker också vi får ganska mycket läxor, men det beror ju helt på vart ifrån man kommer sedan innan. Jag kommer från Cybergymnasiet och den skolan är inte speciellt seriös tycker jag. Vi får matkort på 50 kr, och där har vi bland annat resturanger i söderhallarna t.ex. som libanon, mea thai, havsdeli, fresh, sen har vi även pizza hut, burger king, göta ark, café gränden, café beresso och sen nån sunkig liten pizzeria/kebabhak ganska nära mariatorget. Inte alls bra matställen om du frågar mig men det duger så länge, vi försöker fixa mer hela tiden. Vi får även en Macbook Air och därför får vi nästan inga böcker, vi sköter nästan allt på datorn vilket är jätteskönt och sen använder vi oss väldigt mycket av Schoolsoft där man får sitt egna användarnamn och lösenord så kan man se närvaro, läxor, prov mm. Om det är din tur att söka nu i februari och är sugen på nån av dessa linjer så tipsar jag verkligen om min skola, tycker väldigt mycket om den :) Hoppas jag svarade på det du undrade över!
 
hej, vad har du för piercing? :D
Jag har navelpiercing :)
 
hur mkt kostade en sådan dricka på starbucks som e på bilden?:) har inte varit hos dem än men e nyfiken på priset! Grym blogg btw^.^
Det var min kompis dricka (hahahhah) men tror den kostade kanske 49 eller 51 kr. Priserna på Starbucks här i Sverige är dock så överdrivet dyra... Tack så mycket!
 
Skulle du inte kunna göra ett videoinlägg med frågestund? :)
Ja kanske de kanske, om ni ställer frågor!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: