Det här är jag

Tänkte bara säga att jag skrapade ihop några önskerubriker, så kommer försöka posta varje dag tills de är slut. Så då har jag alltid något att skriva om ifall jag får slut på ideér och så kanske ni får svar på något ni har undrat!
Det här är jag. Vem är jag? Jadu det vet jag nog inte... 
Jag är en vanligt tonårstjej som är precis som alla andra, iallafall på utsidan. Önskar att jag stack ut mer i mängden men vågar inte riktigt. Försöker se allting från den ljusa sidan men ibland går inte bara inte. 
Irriterar upp mig så otroligt mycket på människor ibland och vill ungefär slå varenda person på tåget på mornarna. Har jättesvårt att gå till skolan och så har det vart i ca 5 år och det blir inte bättre, därför ska jag ta ett sabbatsår nu och börja plugga sam eller ekonomi hemifrån i höst och det käns extremt skönt om jag ska säga det själv. 
 
Jag bor i en liten by (eller som vi brukar kalla det: ett väg gupp) några mil ifrån Stockholm. 99,9% av alla som är i denna by är helt jävla dumma i huvudet och hatar alla. Men dom gillar nog inte mig heller så det gör inte mig något. Sen jag började gymnasiet så sa jag att jag skulle bli en ny person och på ett sätt så hände det faktiskt, jag blev så otroligt mycket mer självsäker men har fortfarande en lång bit att gå. 
När jag blir sur så blir jag riktigt sur, eller bara lite smågrinig. Men ibland kan det hända att jag smäller i dörrar, river ner möbler och även gör illa mig själv... Inte på det sättet ni kanske tror, och det är då ångesten sätter in; jag drar mig i håret, jag biter i saker, och blir otroligt aggresiv. Det trodde ni inte om mig eller hur? Jag som är så liten.
 
Men på sidan av det, om jag ska vara lite snäll mot mig själv också. Jag blir oftast aldrig arg runt människor och jag gör absolut inte illa andra. Jag är väldigt pålitlig som vän och självklart kan alla vända sig till mig om dom vill ha en extra axel att gråta ut på. Jag har oftast hört att jag är en sån person som sprider glädje och lyser upp rummet jag är i. Gör personer glada och lättar upp stämningen litegrann. Jag är otroligt pratglad när det är runt personer jag känner, och jätteblyg när jag inte känner någon för då känner jag mig jätteliten och svag, men efter ett tag så kan jag prata som aldrig förr. 
 
Jag är även lite också som Hannah Montana (wow det där lät töntigt men vet inte riktigt hur jag ska förklara det) jag har en twitter, vars namn jag inte tänker säga för där får ingen hitta mig. Samma sak gällde Instagram och Tumblr förut. Jag använder inte Tumblr längre, och när folk frågade om min Instagram sa jag att jag inte hade nån eller när dom hittade mig och followade mig så blockade jag dom. Vill även att ingen ska läsa min blogg, men ändå vill jag ha en stor blogg och ha massor med besökare. 
 
Jag har även en fobi (kommer skriva om den i ett annat inlägg nån gång under önskerubriken) och ibland kan jag må så kasst pga av den att jag bara vill dö. Jag har jättelätt att bli avundsjuk, jag är otroligt snål med pengar och har tråkig humor för de som inte fattar den, men själv tycker jag att jag är otroligt rolig ibland. Jag är extremt kräsen av mig när det gäller killar, så jag är hellre singel for the rest of my life istället för att 'hooka up' med nån bara för att, som vissa människor gör. 
Träffa One Direction är en av de bästa sakerna som har hänt i mitt liv och jag tycker att alla fights jag har haft med personer har vart värt det upp till 100%. Jag väntade 4 år, blev faktiskt retad hela min högstadietid för att jag gillade Justin, men 23 april 2012 fick jag äntligen se och röra honom, och det roliga var när jag kom tillbaka hem till Sverige trodde ingen på mig. Tycker även det är otroligt kul när folk tror att dom förolämpar mig genom och förolämna t.ex. Justin eller One Direction, men helt ärligt så bryr jag mig inte ett piss om vad dom tycker, mer till mig liksom. Jag har haft 5 iPhones genom typ 2 år också.
 
Det här var lite om mig, och vissa saker är ganska "personliga" saker jag tog upp, men läs, skratta åt mig all you want men det skiter jag i :) Det här är jag. 


Anonym

otroligt starkt :)

2013-01-30 @ 21:28:09
clara

Fin blogg!
Kolla gärna och kommentera våran. kram.

2013-01-30 @ 22:55:23
URL: http://josefinclara.blogg.se
Frida

Din humor är bäst. Och du är bäst, min lilla snigel. Hoppas jag är den ynka lilla procenten du inte hatar i den här hålan!

2013-01-31 @ 09:40:22
URL: http://www.fmarklind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: