Att drömma

 
Något som jag tycker är riktigt intressant är drömmar, vad det betyder osv. Jag drömmer inte så ofta vilket betyder att jag sover djupt (vilket kanske är bra?) men det skulle inte skada och kunna drömma lite oftare. 
 
Ska försöka ta reda på sånt varje gång jag drömmer från nu. Det sägs ju att om man drömmer om en viss person (som man känner alltså) så tänker personen på dig. Vissa tror på det och vissa inte, och jag vill tro på de för det är sjukt coolt faktiskt. Just nu, så tror jag att jag är en som tror på de för jag drömde om en person idag precis innan jag vaknade och sen när jag kollade på mobilen hade jag fått sms från den. Lite läskigt va? haha.
 
Samma sak som den andra bilden säger. För varje person du drömmer om har du nångång i ditt liv sett. Det spelar ingen roll om det var på gatan i 2 sekunder för 5 månader sedan, för du har memorerat ansiktet. 
 
Varför har man mardrömmar? Vad är/betyder mardrömmar?
Mardrömmar har ofta starka känslor av rädsla och ångest för att man ska reagera på dem och minnas dem.. Kan vara riktiga rysare. De berör ofta något viktigt område i ens psyke som man inte lyssnat på tidigare.
Mardrömmen säger; Se, Förstå, Förändra för att läka dig inifrån!
Drömmarna vill  befrämja hälsa och helhet. De blir starkare och starkare ju viktigare det är att budskapet går fram. Ofta kopplar en mardröm ihop dagens händelser till tidigare traumatiska upplevelser. Drömarbete här syftar till att se det som varit i ett större perspektiv och försona sig med det, och att göra en förändring i synsätt/förhållningssätt som förändrar rädsla till kärlek. Detta leder till djup personlig och psykologisk växt och frigörelse. - dromcentrum
 
Vatten
Vatten står ofta för dina känslor / det omedvetna.
Flod att ta sig över = måste ta sig över hinder till nytt förhållningssätt 
Hav = det stora livet, alltings ursprung 
Pool = begränsat konstgjort fyrkantigt känsloliv
Översvämning = emotioner tar över personligheten 
Stormigt vatten = storm i ditt känsloliv 
Is = fruset vatten/frusna känslor - dromcentrum
 
Död
Vem dör? Vad dör? Om du dör i drömmen – vilken sida av dig dör? Ditt starka friska jag eller en gammal attityd som är uttjänad? Om en person dör/dödas i din dröm, fråga dig vilka egenskaper den personen har. Dessa egenskaper dör bort från din personlighet. Barn som är döda i drömmen tyder på att ditt inre barn (frihet, bus och glädje eller sorg och personliga behov) inte får finnas i ditt liv. Död person under snön tolkas som nedfrusna gömda känslor. Pappa dör tolkas som att pappas röst i dig får dö för att du bättre ska höra din egen röst, din egen vilja. - dromcentrum
 
Tappa tänder
Drömmar om att tappa tänder är vanliga. Om du drömmer om detta kan det symbolisera maktlöshet och osäkerhet. Att du känner dig oförmögen att smälta och handskas med situationen just nu. Också att du kanske upplever dig som oförmögen att göra dig hörd eller att du känner att du förlorar din personliga kraft. - dromcentrum
 
Jagad
Att bli jagad i en dröm, visar ofta en skuggsida - en aspekt av dig själv som du är rädd för och springer undan - jagar dig. Att den är ful, skrämmande och farlig beror på att du är rädd för denna sida (detta karaktärsdrag). Du flyr från dig själv. Skuggsidan behöver bli mottagen och integrerad i jaget. - Stress, du jagar på dig själv (pådrivaren) - dromcentrum 
 
Kärlek
Drömmer du att någon är kär i dig och att du inte besvarar den personens känslor betyder det att du kan få problem med att hitta en vän när du behöver en sådan. Att drömma om kärlek är ett förebud om välstånd, lycka och framgång hos det motsatta könet. - kolumbus


Altin

Fin blogg:)

2013-06-22 @ 21:27:34
URL: http://lifeofaltin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: