Q&A - flytten & lägenheten

Hur det känns att få flytta hemifrån? När du ska flytta, och kanske lite foton på lägenheten? :)
Det känns roligt men samtidigt lite läskigt. Jag är liksom både redo och inte. Känns ju lite synd att jag är tvungen att flytta hemifrån när jag är 17 för att klara att gå i den skolan jag vill. Jag är ju liksom fortfarande ett barn, det är egentligen inte meningen att man ska flytta hemifrån när man är så ung enligt mig. Men som sagt, det ska ändå bli skönt! När jag ska flytta officiellt är inte klart än, får nycklarna på 14/11 och då är den ju min, kommer kanske ha en madrass och lite sånt så jag kan sova där ibland, sen ska åka till ikea och fixa allt. Bilder kommer också, absolut! :)
 
jag är rätt intresserad om det där med flytten. har undrat hur länge du stod i kö, om det är förstahand, var det svårt att hitta en bra lägenhet till lämpligt pris, om priset nu är lämplig. 
men mest av allt undrar jag över hur du själv känner inför det. jag själv vill gärna flytta, men för varje dag som går så känner jag mig nervös. superbra blogg annars! :)
Jag stod faktiskt inte i kö alls, min pappa känner hyresvärden genom jobbet och därför fick vi hoppa längst upp på listan vilket var väldigt skönt, dock lite synd för andra som inte har den möjligheten. Även fast jag bor utanför Stockholm så är det väldigt svårt att få lägenhet där med så vi hade en himla tur. Det är förstahand och vi hittade den inte själv utan pappa hade sagt vad vi letade efter och hyresvärden kom med förslag så fort en "passade" lägenhet var ledig. Vi fick först bland annat en lägenhet som låg på bottenvåningen och den ville jag inte alls ha, sen kom den jag har nu och blev supernöjd. Hur jag känner mig har jag ju redan svarat på svaret ovanför :)
 
Är det långt ifrån där du bor nu? 
Hm, det är mellan 3-4 mil tror jag.

Kommer det inte bli läskigt att sova själv? 
Haha jo lite, iallafall i början. Dock tycker jag det är väldigt skönt att sova ensam hemma. Men om jag blir rädd så får jag väl bjuda över någon hehe.

Kommer dina föräldrar sponsra med mat pengar tex?
Ja det kommer dom göra, eftersom jag inte tjänar några egna pengar!
 
Är det en bostadsrätt eller hyresrätt? 
Hyresrätt.

Vart ligger lägenheten, alltså stad? 
Södertälje centrum.

Kommer du klara dig på ditt studiebidrag du får till mat och andra saker? 
Jag har sökt bidrag från CNN, och om jag får de så hjälper dom mig med 1000+ kr i månaden med hyran. Annars hjälper min familj mig för mitt studiebidrag ska gå till annat och inte mat osv. 

Kan du fixa en video på lägenheten? :)
Jag kan fixa en liten tour när jag har fixat med möbler och gjort lite fint! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: