Få en större, bättre blogg!

 1. Vad vill du blogga om? 
Det handlar trots allt inte bara vad de andra vill läsa, utan vad du också vill blogga om. Det finns alltid någon som är intresserad. När du bloggar om något som intresserar dig så blir det alltid bättre. Kvalitet framför kvantitet, i alla lägen! Ingen vill läsa en blogg som lägger upp 3 inlägg per dag om bara massa tråkigt tjaffs om dens dag. 

2. Designen
Oj så viktig den är! Det är trots allt det man ser först. Om bloggen har en snygg design så tar man både bloggaren och bloggen mer seriöst och bloggen blir mer professionell. Om jag kom in på en blogg där designen var gjord i paint, dåligt kodad, allt låg huller om buller och hade typsnittet "comic sans" (hatar det typsnittet något så otroligt mycket haha) så hade jag nog klickat ner den direkt. 

3. Stavning
Också mycket mycket viktigt! Återigen, om jag kom in en på en blogg där bloggaren stavar fel, särskriver, sätter utropstecken efter varje mening eller bara skriver allmänt konstigt så tar jag inte personen lika seriöst. En blogg är inte bara till för att skriva, utan man lär sig väldigt mycket hur man skriver också. 

4. Bilder
Inga bilder till ett inlägg? Inget som lockar ögat till att läsa inlägget heller. Bilderna gör något så otroligt mycket för att faktiskt få läsare. Om jag klickar mig in på en blogg och allt jag ser är text, text och text. Då kommer jag inte ens börja läsa för det finns inget som lockar mig. Ett stort plus är också om bilderna är bra. Du behöver absolut inte ha proffsbilder, det kan vara vanliga mobilbilder. Men tänk på att det är skillnad på mobilbilder och mobilbilder också!

5. Variera dig!
Ett bra sätt att faktiskt få mer läsare är att variera sina inlägg. Det finns så mycket att blogga om, som faktiskt intresserar dig också (punkt 1). Du kan lägga upp musik, outfits of the day, roliga bilder, listan kan göras lång. En annan bra sak är också att samarbeta med ett företag, som jag gjorde med tävlingen med bikinin. På det sättet får jag mer kommentarer, jag kom med på blogg.se framsida under mest kommenterade, jag fick flera hundra mer läsare och många håller sig kvar för att de gillar resten av min blogg!



saga

Bra tips och roligt inlägg :)

2014-03-01 @ 12:08:19
URL: http://saganilssons.blogg.se
elvira berglund

Hej. Älskar verkligen tipsen, och din blogg är helt underbart fin!
Har du gjort desigenen själv? gör du designer också isånnafall? kram

Svar: Åh, tack så mycket! Ja jag gör designer, men endast för blogg.se tyvärr!
Li

2014-03-01 @ 19:15:42
URL: http://elviiiraberglund.devote.se
Ida-foto

Åh vilken fin blogg! :)

2014-03-01 @ 19:26:30
URL: http://sidensfoto.blogg.se
Fanny

Skulle du kunna göra tips på hur man får bra mobilbilder, eller lägga upp de mobilbilder som du tagit och är mest nöjd över?

Får aldrig riktigt till de där snygga mobilbilderna! ;)

2014-03-03 @ 21:48:30
URL: http://fannypeltola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: