Plugga utomlands

De senaste veckorna har jag blivit väldigt intresserad igen att åka utomlands och plugga. Jag var väldigt hypad att åka till USA och vara utbyteststudent där för några år sedan men tänkte att jag kunde vänta några extra år så upplevelsen skulle bli roligare. Ju äldre desto roligare tror jag på! (då menar jag inte 50 år utan mer 19-20 haha!) Jag har kollat in Santa Monica Collage, vilket ligger i Los Angeles. Den har flera olika linjer jag lätt skulle kunna gå och liksom... LA. Behöver jag säga mera? En lite tråkig sak är att det är sjukt jäkla dyrt men det är så värt det. Jag läser bloggar som just nu bor i LA och pluggar och det får en att bli så motiverad att fixa klart skolan, spara ihop så mycket pengar jag kan och sen bara dra. 
 
Bara skolupplevelsen där är nog riktigt kul. De släpper in ca 1500 internationella elever per termin och ca 600 är svenskar. Hur kul är inte det? Sen allting runt omkring, man får bo med roommates, man får uppleva livet i LA, shopping, Santa Monica Pier, walk of fame och bara gå och ta en starbucks och se alla åka förbi på sina skateboards. Åka till Universal Studios eller bara chilla, gå ut och klubba och bara leva livet. 
 
Jag ska absolut kolla in exakta priser, hur det går till och kanske kolla om nån liten amigo vill följa med mig. Måste göra upp en budget och sen kolla hur mycket det bli totalt, som jag sa, det är mycket pengar men jag vet folk som inte behövt lånat något utan kunnat spara ihop allting själva. Jag vill inte bli "den som hade drömmar men aldrig kom iväg" för jag vill SKA komma iväg. 
 
Nog med detta, vart vill jag ens komma med texten? Jag vet inte. Jag drömmer mig bara bort, bort från äckliga Sverige. Jag vill dit NUUUU. Jag saknar en plats, ett land jag aldrig vart på. Hur är det ens möjligt? Är det någon av er som läser någon blogg som är där just nu och pluggar? Då menar jag inte som utbytesstudent utan folk som åkt efter studenten :)
 
 


Linnea

Jag kan följa med!!!

2014-03-27 @ 08:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: