mina favoritserier & varför

Jag är gråttypen, gillar drama, kärlek och yadayadayada. Inte alla som gör det, men jag är en sån och det finns ju några ruskigt bra serier som är i den genren. Men gillar även andra också. Jag har sett ganska många serier men jag har ju mina favoriter och det är dom är nedanför:
 
Typ den första serien jag såg för lite mer än ett år sedan bara och den kommer typ alltid vara den bästa haha. Nio säsonger och jag bara satt och kollade och kollade och kollade, det tog ett par månader men fyyyfan vad bra den är. Den har allt! Jag har ett par serier som står på min "att-kolla-på" men när jag är klar med den så kommer jag kolla på den här igen.
 
Ungefär som One Tree Hill. Dock bara 4 säsonger vilket är fööööör lite för den är rikgit bra :( 
 
Hahaha åh herregud, börjar typ skratta så fort jag tänker på den här serien. Kollade på den här i höstas tror jag för jag hade inte nån aning om vad jag skulle kolla på, och den här var verkligen rolig. 
Inte alls min genre av serie, till jag såg den här iallafall. Handlar om ett par ungdomar som gör samhällstjänst (tror jag det heter?) så händer det massa skumma saker efter en storm typ. Dock är det endast mellan typ 5-8 episoder i varje säsong, alldeles för lite för den är verkligen rolig!
 
Kollar på den här nu, det är 6 säsonger och är på femte nu. Bortkämda och äckligt rika ungdomar som klantar till allting är väl en ganska bra beskrivning av det hela. Mycket kärlek och drama. Trodde inte jag skulle gilla den här först, men den är riktigt bra faktiskt!
 
Vågade inte se den här själv, så jag tvingade Andrea och kolla på den så vi satt typ varje dag efter skolan och kollade haha. Det har bara kommit ut 2 säsonger. Första säsongen har jag sett och den är seriöst världens bästa ommmgg blir helt pirrig så fort jag tänker på den.
Andra säsongen hör inte alls ihop med säsong 1, gillar den också men inget slår första. Dock slutade jag kolla efter halva för jag insåg hur jävla deprimerad jag skulle bli för att jag skulle behöva vänta på säsong 3 i över ett halv år. Det är skräck, och ja den är läskig iallafall i början haha :) Den är top notch!
 
Varför just dessa serier är mina favoriter vet jag inte riktigt... Men dom faller mig i smaken och jag tror att om ni gillar det jag beskrev nu så tror jag att ni också kommer gilla dom, för alla är ruskigt bra :)


amanda

Vilka fler serier har du sett? :)

2013-04-13 @ 16:30:38
URL: http://liindstrand.blogg.se
Ma'ria

Gossip Girl hell yeah! Den är typ mitt liv :) Har sett varenda säsong, asså den är verkligen awesome sauce <3 Brukar också kolla på Pretty Little Liars, The Vampire Diaries, Glee & The Carrie Diaries! De är också fantastiska ;)

-bara en random tjej som gillar din blogg :) Väldigt unique och original ;)

Min är www.dreamoutloudgirls.blogspot.com ..besök gärna! Puss chip chop heejdå ;*

2013-04-24 @ 15:18:17
URL: http://www.dreamoutloudgirls.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: