Drömjobb/framtidsplaner

Ännu en önskerubrik som är "ganska" känslig om man säger så. Det verkade ni ju gilla så ja, varför inte liksom? Är så himla trött på att hålla allting inom mig. Nu har bägaren runnit över och jag känner ingen skam över att dela saker. Det stadiet har jag kommit till nu. 
 
Vart vill jag vara om t.ex 5-15 år? Vad vill jag göra när jag tagit studenten? I den här åldern tror jag ingen riktigt vet, man tänker på det väldigt ofta och ändrar sig lika ofta också. Man får ny syn på livet och inser "nej men gud, det är ju det här jag har velat göra hela tiden" sen nästa månad är det ytterligare en grej. 
Men som jag sa i min vlog, jag bor absolut inte i Sverige om 10 år det kan jag lova er. Jag är så trött på det här landet så jag egentligen bara vill börja gräva min egna grav på direkten. Jag ska dra så fort jag bara kan. Det blir Los Angeles tror jag, 99,9% säker på det. Jag har velat bo där sen i slutet på 2008 och tror inte jag ändrar mig på ett tag heller. Om jag ska vara helt ärlig så bryr jag mig inte riktigt hur jag bor där, bara jag är där. Man åker dit, med inget förrutom pengar och det tror jag inte är speciellt mycket. Kanske ett par kompisar och några saker från Sverige, inget annat. Familjen är kvar där hemma och man vet inte om man ska känna sorg eller lycka, förstår ni vad jag menar? Man är där för att bygga upp ett nytt liv, bli född på nytt och skaffa nya vänner, nytt jobb, nya saker och nya minnen så det spelar inte direkt nån roll vart man börjar, mening är vart och hur det slutar.
 
Nu har jag även bestämt mig, mamma och jag ska ta kontakt med arbetförmedlingen så snart som möjligt och sen söka nya skolan. Ska gå ekonomi där man blandannat lär sig företagsekonomi och marknadsföring. Kanske startar eget nån dag i framtiden? Det är en dröm faktiskt och har vart väldigt länge eller så kanske jag göra något heeeelt annat, men jag satsar nog på något kul eller så blir jag svensk hollywood fru. Som sagt, jag vet inte. Vi får se vart mina val leder mig men jag orkar inte bry mig längre!


Fatma

Fina mål :)

2013-02-01 @ 11:17:54
URL: http://fatmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: