Recension: The Vampire Diaries

Handling: Elena Gilbert är en helt vanlig tonårstjej i en liten småstad, och hon bär på en sorg efter att hennes föräldrar dog i en bilolycka. En dag möter hon Stefan Salvatore, som hon genast fattar tycke för. Men det Elena inte vet är att Stefan är en vampyr och har varit det i 145 år. Stefan har en farlig men oemotståndlig bror, Damon, som också är vampyr. Elena dras in i en farlig härva av vampyrer och häxor och måste lära sig att skydda dem hon älskar. Saker börjar att hända Elena, en av de äldsta vampyrerna i historien letar efter henne och hon gör allt hon kan för att skydda sina närmsta vänner och sin familj även om det kostar henne livet.
 
Kommentar: Lol, den låter jättetöntig när man läser handlingen, det kanske var därför jag inte ville se serien från början? Trodde de var nån Twilight tönt serie, men nejråååå. Jag är sååå glad att jag såg de här säsongerna och kommer absolut se fortsättningen! Ian Somerhalder är mums men Paul Wesley could punch me in the face and I would thank him, seriöst alltså. Så snygg så jag bara dör. Är inte så mycket för fantasy, men serien var verkligen superbra. Och skulle absolut inte ha nånting emot att vara Nina Dobrev (Elena) får både Paul och Ian (dom är ju tillsammans irl också)
 
Betyg: 4½/5 
 
Säsonger: 4 st. Säsong 5 kommer ut 10 oktober i USA.
 
Spoiler: (markera för att se) Ibland blev jag bara så jävla irriterad på Elena så jag ville bara få bort henne ur serien, jävla idiot alltså hahaha. Allt, verkligen ALLT har nånting med henne, hon trodde alltid att hon stod i centrum (vilket hon gjorde av 99,9% av tiden men ändå) Som när Klaus compelled (vet inte vad det heter på svenska) Stefan att ta bort sina känslor och mänskligheter och så helt plötsligt skulle Elena påminna Stefan hur mycket han älskade henne och sånt gång på gång, + att hon skulle va så jäääävla dramatisk 24/7. 
En av de bästa bitarna i serien, iallafall till en början var när Stefan tog bort sin mänskighet för då blev det asbra, och sen när serien slutar att hon väljer Damon, trodde fan aldrig att de skulle hända. Men författaren har sagt i en intervju hur "sagan" handlar om hur Elena faller för Damon sakta med säkert, en ganska bra handling om jag får säga de själv.


A G N E S ▲ - Dreaming of traveling around the world

Hej!
Fick ett tips att du gjort headern till http://ebbaaslife.blogg.se/! Och jag undrar hur du lyckades ladda upp en sån stor bild! Jag kan bara få upp till max 1000px ;) Grymt tacksam för svar! :)

2013-07-19 @ 15:09:58
URL: http://www.agnesrodin.webblogg.se
ebba :)

ÄNTLIGEN någon som tycker att Paul är snyggare än Ian! TACK TACK TACK TACK!

Svar: Ååååh Paul är bäst
Li

2013-07-20 @ 23:07:09
URL: http://kidrauhlismyking.tumblr.com
Helena

hörde för ngn månad sen att Nina och Ian gjort slut..
Är dom tillbaka igen?? :)

2013-07-24 @ 19:13:42
URL: http://hillehelena.blogg.se
Nathalie - Film/TV

Men gud vad avundsjuk jag blir, hur får du till det där med GIF bilden haha? :)

2013-07-25 @ 20:20:24
URL: http://torpenbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: