Musikminnen

Som jag nämnde förut så har jag en låt för varje land jag har varit i. Ni vet, som ett litet musikminne och varje gång jag hör den låten tänker jag tillbaka på det. Men denna gång gjorde jag en spotifylista men självklart har jag en speciell låt som påminner mig lite extra mycket om denna resa!
 
ps. Lol skratta inte åt mig för jag har inte vart utomland så många gånger, ok. ds. 
 
Gran Canaria
Jag satt i bussen till Aqualand, en vattenpark. Mådde skit, men jag minns att denna låt spelades i bussen!
 
Egypten
Den spelades i matsalen på hotellet en kväll. 
 
London i januari 2012
Den spelades i en butik inne vid Picadilly. Har den även med i våran video jag gjorde för den resan.
 
London i april 2012
Eftersom jag och Lollo liksom såg och rörde denna pöjken i London när han var där för att göra promotion för Boyfriend så är det ju inte mer än rätt att denna låt påminner mig om denna resa!
 
London i juli 2012
Var ju även i London i juli med Elin och Ronja och gick på festival, där bland annat The Wanted, Rizzle Kicks och massor av artister uppträdde. Men just denna låten... Ja. Vet inte riktigt varför, men sedan den dagen jag såg dom där har jag gillat dom! 
 
Indien
Jag vet inte vad det är med Indier... Men dom verkar gilla Akon?! hahahaa. Satt iallafall i bilen med våran taxichaufför till Arpora där de där djurcentret låg ni vet? Då spelade han Akon och denna låt, sen även när vi var vid Baga en kväll så spelade de den här låten och då hade mamma och jag gjort en liten remix på låten på svenska som heter "så jävla snygg" och vi satt och sjöng på den istället. Ett riktigt bra minne!!
 
Men nu till själva spotifylistan för denna resa... Varje låt jag hört, känt igen på nåt sätt och lagt på minnet har jag lagt in här.... Synd att jag kom på det här efter andra veckan för annars skulle jag säkert ha mycket mer låtar. 
Om ni gillar den här typen av inlägg så kan jag göra ett till, fast med låtarna i listan.... Skulle ni vilja de? :)
 


Julia

Men du har visst varit utomlands många gånger juuu! Jag har bara varit utomlands två gånger haha... :(

2013-03-26 @ 15:59:29
URL: http://Ayles.blogg.se
walkanotherdirection.blogg.se

Har mejlat! I mejlet ska det inte bara stå grönt utan grått också! Hehe, kram!

2013-03-26 @ 19:56:12
URL: http://walkanotherdirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: