Ett bra liv

Pappa och jag satt i bilen hem i fredags och kom in på att jag hade ett väldigt bra liv. Jag tänkte efter litegrann, tvekade först lite eftersom jag faktiskt kan ha riktigt dåliga dagar men sen höll jag faktiskt med. 
"Du har en egen fin lägenhet, du har ett jobb, du går på en bra skola" sa han och det är så sant.
Jag har en egen lägenhet, trots att det kan vara riktigt tråkigt ibland så kan jag uppskatta det lika mycket som jag hatar de.
Jag har ett jobb, visst, det är McDonald's. Kanske inte världens mest välbetalda, bästa jobb men det är ett jobb. Mitt första riktiga jobb jag fixat helt själv och det är jag stolt över och jag kommer faktiskt få in mer pengar än bara studiebidraget. 
Min skola, ja jag älskar den faktiskt. Efter att ha haft ett skitår första året i ettan så tvekade jag att gå om men jag är såååå glad att jag gjorde de. Människorna, skolan, ja allt är bara underbart. Det kan vara stressigt men det går över, gör bra och man får en bra framtid. 
 
Folk sitter och klagar på att man är ledsen för man inte får som man vill, man blir sur över att man inte får den kvällsmaten man ville ha eller kanske en ny tröja men det finns folk som lever under så mycket sämre förhållanden och vi glömmer bort det. 
Jag vet inte om man ska sitta och jämföra sig med t.ex. personer från Afrika eller andra fattiga länder eftersom vi lever SÅ himla annorlunda men det är värt att tänka sig lite för eftersom vissa (de flesta) har ett väldigt tufft liv medan vi sitter på fredagkvällar och svullar i oss godis och kollar på våran 50" TV när dom knappt har ett tak över huvudet. 
 
De senaste veckorna för mig har bara vart väldigt väldigt bra! Jag är så glad och jag älskar mitt liv. Personer runt om mig är underbara, de är vår och asdfghjkl allt är bara så bra!!


Anonyma tjejen

Hur mkt tjänar du på donken ?
Nyfiken då jag själv skulle vilja jobba där

2014-04-06 @ 16:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: