sluta lägg ner för mycket energi

Vet helt ärligt inte rikitgt vad som händer med mig, redan innan nyår kände jag mig helt förstörd. Jag är sur och ledsen jämt och vet inte vad jag ska göra åt saken. Jag brukar kunna tackla det men vet inte vad jag ska göra den här gången. Jag hade planerat att 2014 skulle bli grymt, det ska det fortfarande. Men det började skit iallafall. Längtar på ett sätt tillbaka till skolan nu så jag får lite rutin tillbaka.
Känslorna bara sprutar runt i kroppen, jag vill ha sommar, jag vill vara ute med vännerna, jag vill ligga ensam hemma och tycka synd om mig själv med en Ben&Jerry glass med en riktigt sorglig kärleksfilm så jag kan tycka ännu mer synd om mig själv. 
Att någon som man knappt vet vem det är, kan förstöra ens dagar så otroligt mycket men samtidigt göra en såhär jävla cplycklig förstår jag inte riktigt, det går liksom inte ihop. Men så är det och det är väl bara bita ihop. 
 
När man lägger ner all energi man har i kroppen för att ställa upp, underhålla och bry sig om men den inte ger tillbaka energi så blir man helt utmattad, man känner sig utnyttjad och förstörd. Jag pallar inte. Jag orkar inte lägga ner mer energi och tid på folk som inte gör detsamma till mig, och så är det oftast alltid. 
Om jag inte smsar, snappar, lägger upp på instagram i en vecka så skulle vissa inte ens märka och det gör otroligt ont faktiskt för dessa personer snurrar runt i mitt lilla fullproppade huvud nästan jämt. Nästan 24 timmar om dygnet. Antingen blir jag glad av tankarna eller så ligger jag på -1 från skalan 0-10. Ska bli så skönt att fly landet om 20 dagar och vara borta lika länge, jag undrar vilka som kommer tänka på mig medan jag är borta och jag inte tänker på dom, vilka som kommer lägga ner tid att skriva till mig och undrar hur jag har det och vilka som vill träffa mig när jag kommer hem för dom har saknat mig. 
 
Allt detta skitsnack kanske gör er helt förvirrade, ni kanske inte fattar men det kanske är det som är meningen egentligen. Inte vet jag. Ska sluta ha förhoppningar för allt blir bara ett stort fiasko och så blir man besviken.


Anonym

Rensa dina vänner. Va med dom som lägger lika mycket tid på dig, som du på dom. Dom som bryr sig om att prata med dig, kanske inte varje dag, för man behöver inte prata varje dag. Men att dom fortfarande skriver till dig lika ofta som du skriver till dom. Det är aldrig värt att ha en kontakt där det bara är än själv som måste skriva först för att det ska bli en diskussion, eller för att man ska träffas, eller överhuvudtaget ha minsta lilla kontakt. Det är ALDRIG värt det. Lägg inte energi på de människor som inte lägger energi på dig. Det är lättare sagt än gjort, jag vet. Men man måste rensa vänner ibland, för sitt eget välmående. Har du personer som skiter i att höra av sig till dig, hör inte av dig till dom heller. Och den energi du vill lägga på de personerna, lägg den energin istället på de personerna som faktiskt bryr sig om att ha dig i ditt liv. För du har såna personer, och jag är en utav dom.

slemm pussar från din snigel

Svar: pusspuss du är bäst snigel <3
Li

2014-01-04 @ 16:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: